Voortzetten van de cursus in Noordwijk

De door de familie Fentener van Vlissingen al vele jaren gesponsorde cursus voor jong strijktalent zal in 2023 weer zal worden opgepakt met een ‘Krokuscursus’ in Hotel Huis ter Duin in Noordwijk. Na het overlijden van Coosje zal dit project op aanbeveling en verzoek van de Stichting Coosje Wijzenbeek muzikaal worden ingevuld door de Sweelinck Academie van het Conservatorium van Amsterdam, het conservatorium waar ook Coosje aan verbonden was. De cursus zal onder leiding staan van violiste en viooldocent Wiesje Miedema en pianiste en muziekcoach Miriam Burgers, die Coosje bij heel veel cursussen terzijde stond, waaronder de cursussen in Huis ter Duin. Naast de rol van assistente van Coosje had zij in veel cursussen ook nog de rol van correpetitor voor de jongere leerlingen en dat vaak samen met correpetitor Jan Hoijtink, die de oudere leerlingen dan voor zijn rekening nam. Deze voortzetting van de cursus is met name belangrijk om de grote en enthousiaste steun die de familie Van Vlissingen aan jong strijktalent verleent, niet verloren te laten gaan.